top of page
חיפוש

תכנון טוב מוביל לביצוע פרויקט מצוין

עודכן: 17 באוק׳ 2021

תקציב שיווקי של עסק קטן בדרך כלל אינו נרחב, לכן כל פעולה שיווקית חייבת להיות מתוכננת בקפידה על מנת שהביצוע יהיה מוצלח עם מקסימום אפקטיביות במינימום תקציב.


טעות נפוצה היא לבצע פעולות שיווק אקראיות אחת אחרי השנייה ללא תכנון מראש וללא התאמה בין הפעולות. התנהלות זו, לא רק שיכולה להביא להוצאות מיותרות מתקציב השיווק, אלא גם לחוסר אפקטיביות וחוסר מיקוד במטרה וביעדים ומכך לחוסר הצלחה.

לכן, לפני כל פעולה שיווקית עלינו לבדוק האם היא עומדת במטרות וביעדים שהצבנו לעצמינו לשנה הקרובה.


במידה ולא נבנתה תוכנית שיווק או יעדים ומטרות לעסק, עלינו להגדיר את המטרות שאנו רוצים להשיג, מי הוא קהל היעד שאנחנו רוצים להגיע אליו, לוח הזמנים העומד לרשותנו וכמובן התקציב. כמו כן, במידה וזהו עסק שעובד כבר תקופה ארוכה, רצוי לבדוק אלו פעולות שיווק עבדו בעבר ואלו לא ומדוע. סיכום משתנים אלו יביא אותנו למסלול מציאת הפתרונות הנכונים עבורנו ויבטיח התקדמות נכונה בתהליך. זכרו, פעולת שיווק היא לא פעולה אחת אלא אוסף פתרונות (היכולים להיות גם פתרונות קטנים) המקיפים את העסק כמעטפת של 360 מעלות, ומאפשרים לקהל היעד לפגוש במותג בכמה זוויות שונות ובזמנים שונים.


בשלב הבא נפרק את הפעולה לכל מרכיביה, נבקש הצעות מחיר מהגורמים המתאימים ונבנה את הפעולה השיווקית או הפעולות השיווקיות כפרויקט שיש להוציא אותו לפועל, תזמון, מדיות, אחראי משימה, התאמת מטרות ועוד.


בעסק קטן התקציב השיווקי מוגבל, אך גם לעסקים גדולים אין תקציבים מיותרים לבזבז, ולכן גם אם אתה עסק נפלא של איש אחד, הלך הרוח העסקי בתכנון הפעולות השיווקיות והוצאתן לפועל צריך להיות מדויק ונכון.


ניהול פרויקט שיווקי מצריך תאום בין מספר לא מבוטל של גורמים ומרכיבים, אך אם מתחילים את התהליך בהגדרות הנכונות וממשיכים למציאת הפתרונות המתאימים ביותר- ניהול הפרויקט יביא אותנו להצלחה והגעה ליעדים.




44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page